Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2008

Αλήθειες και ψέμματα...

..
...για την απεργία των τελωνειακών. 10 ερωτήματα - κλειδιά για την απεργία!
.
Ακουσα χθες στο δελτίο ειδήσεων του ALTER τον δημοσιογράφο Χρήστο Κώνστα να ισχυρίζεται ότι οι τελωνειακοί απεργούν για το…παντεσπάνι τους. Ενας δημοσιογράφος λοιπόν που ένας Θεός ξέρει μόνο πόσα παίρνει και κυρίως πόσα από αυτά δηλώνει,κατακρίνει έναν από τους σκληρότερα εργαζόμενους κλάδους για τις αποδοχές του, οι οποίες φορολογούνται μέχρι δεκάρας.
Οι τελωνειακοί υπάλληλοι κε Κώνστα εργάζονται επί 24ώρου βάσης,χωρίς αργίες,χωρίς εορτές,σε αεροδρόμια, λιμάνια,σύνορα και επιτελούν διπλό έργο συνεισφέροντας αφ’ενός στην είσπραξη των δασμών που αποτελούν δημόσια έσοδα και αφ’ετέρου στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου πετρελαιοειδών,τσιγάρων κι άλλων πολλών. Η δε εργασία τους παρέχεται σε άθλιες κτιριακές εγκαταστάσεις και κάτω από έναν στρατιωτικού τύπου, κανονισμό υποχρεώσεων και δικαιωμάτων,με συχνότατες μεταθέσεις και δυσμενείς τοποθετήσεις αναλόγως των φρονημάτων τους. Κύριε Κώνστα αν ψάχνετε για…παντεσπάνι, ψάχτε καλύτερα αλλού και όχι σε ανθρώπους που δουλεύουν τόσο σκληρά επιτελώντας τόσο σοβαρό έργο,προσφέροντας τόσο στην Εθνική Οικονονομία,όσο και στην Κοινωνία.
Στο δια ταύτα λοιπόν:
Ερώτημα πρώτο. Γιατί απεργούν οι τελωνειακοί;
-Για να μην υπαχθούν τα ΔΕΤΕ (Δικαιώματα εκτέλεσης τελωνειακών εργασιών) στον κρατικό προϋπολογισμό.
Ερώτημα δεύτερο. Γιατί να μην ενταχθούν τα ΔΕΤΕ στον προϋπολογισμό;
-Γιατί απλούστατα δεν αποτελούν «ειδικό λογαριασμό» αλλά ανταποδοτικό τέλος όπως έχει κριθεί τελεσίδικα από το Συμβούλιο Επικρατείας και γι’αυτό δεν μπορούν να υπαχθούν στον προϋπολογισμό,αφού το ψηφισθέν νομοσχέδιο του υπουργού μιλά για «ειδικούς λογαριασμούς».
Ερώτημα τρίτο. Τι ακριβώς είναι τα ΔΕΤΕ;
-Είναι η αμοιβή που παίρνουν οι τελωνειακοί υπάλληλοι για τις υπερωρίες τους,τα νυχτερινά τους,την 24ωρη διαθεσιμότητα που οφείλουν να επιδεικνύουν προς την Υπηρεσία τους.
Ερώτημα τέταρτο. Ποιός επιβαρύνεται από τα ΔΕΤΕ;
-Ο άμεσα συναλλασσόμενος με το Τελωνείο επιτηδευματίας.
Ερώτημα πέμπτο. Γιατί δεν πληρώνει το Κράτος τις υπερωρίες των τελωνειακών;
-Το Ελληνικό Κράτος αποφάσισε από την εποχή του Καποδίστρια ότι αντί να επιβαρύνεται το ίδιο,προτιμότερο είναι να μετακυλιστεί αυτό το κόστος στους συναλλασσόμενους.
Ερώτημα έκτο. Τι χάνουν οι τελωνειακοί από αυτήν την πρακτική του Κράτους;
-Κατ’αρχάς τα ΔΕΤΕ δεν υπολογίζονται στα δώρα Χριστουγέννων,Πάσχα και στο επίδομα αδείας. Δεν υπολογίζονται στην σύνταξη,ούτε στο εφ’άπαξ.Σε περίπτωση που τα κατέβαλλε το Κράτος θα συνυπολογίζονταν και ως δώρα και ως συντάξιμες αποδοχές.
Ερωτημα έβδομο. Γιατί κινδυνεύουν τα ΔΕΤΕ από την ένταξη τους στον Κρατικό προύπολογισμό;
-Η Ε.Ε. θα θεωρήσει τα ΔΕΤΕ ως φόρο που επιβαρύνει τις εισαγωγές εμπορευμάτων της Κοινότητας και φυσικά θα σπέυσει να τον καταργήσει.Με τον Κανονισμό 450/2003 η Κομισιόν έχει αποδεχθεί τον χαρακτήρα των ΔΕΤΕ ως ανταποδοτικό τέλος που αφορά τους τελωνειακούς και μόνο.
Αν αυτά τα έσοδα εισρεύσουν στο κρατικό ταμείο,η Ε.Ε. είναι σίγουρο ότι θα αντιδράσει.
Ερώτημα όγδοο. Τι θα συμβεί στην περίπτωση που τα ΔΕΤΕ καταργηθούν;
-Ας δεχθούμε κατ’αρχάς ότι ο υπουργός Κος Αλογοσκούφης μιλά ειλικρινά όταν υπόσχεται ότι θα συνεχιστεί η καταβολή των ΔΕΤΕ στους τελωνειακούς. Σ’αυτήν την περίπτωση η καταβολή τους θα γίνεται από τον Κρατικό προϋπολογισμό επιβαρύνοντας το σύνολο των Ελλήνων φορολογουμένων,όπως γίνεται με τα ΔΙΒΕΤ των εφοριακών τα οποία είναι επίδομα που παίρνουν χωρίς να εργάζονται νύχτες,χωρίς να εργάζονται αργίες,χωρίς να εργάζονται σε εορτές.
Ερώτημα ένατο. Ποιός διαχειριζόταν μέχρι σήμερα τα ΔΕΤΕ;
-Επιτροπή αποτελούμενη από εκπροσώπους των εργαζομένων και του Υπουργείου Οικονομικών.Στην ουσία δηλαδή ο ίδιος ο Υπουργός ήδη διαχειριζόταν αυτά τα χρήματα,αφού ότι περίσσευε μετά την πληρωμή των υπαλλήλων,τα έπαιρνε το Υπουργείο για να καλύψει άλλες τρύπες.Τ ο περίσσευμα αυτό από τα ΔΕΤΕ θα μπορούσε να κατευθυνθεί προς την βελτίωση των κτιριακών εγκαταστάσεων των τελωνείων αλλά αντί γι’αυτό ο κάθε Υπουργός το χειριζόταν αδιαφανώς όπως αυτός ήθελε.Στην ουσία δηλαδή ο Αλογοσκούφης κατηγορεί αυτήν την στιγμή τον ίδιο του τον εαυτό για αδιαφάνεια στην διαχείριση των ΔΕΤΕ.
Ερώτημα δέκατο. Φταίνε οι τελωνειακοί για την έλλειψη καυσίμων στην αγορά;
-Είναι αδύνατον να στερεύουν πρατήρια σε 48 ώρες από την έναρξη της απεργίας. Τα αποθέματα των εταιρειών θα έπρεπε να φτάνουν τουλάχιστον για μία εβδομάδα,αλλά τα κερδοσκοπικά τους παιχνίδια δημιούργησαν αυτήν την τεχνητή έλλειψη ώστε να ανεβάσουν τις τιμές ανενόχλητες. Μια συγκεκριμένη εταιρεία κινούμενη στα πλαίσια της νομιμότητας διαθέτει ακόμα και σήμερα καύσιμα από τα πρατήρια της, έστω και σε μειωμέμες ποσότητες για να καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση.
Ανακεφαλαιώνοντας θα ήθελα να καταγγείλω τον υπουργό Κο Αλογοσκούφη γιατί με μεθόδους που δεν ταιριάζουν στο αξίωμα του,ισχυρίστηκε ψευδώς πρίν δύο εβδομάδες στους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας μας ότι θα εξαιρέσει τα ΔΕΤΕ από το προς ψήφιση νομοσχέδιο και μάλιστα τους επέδειξε και προσχέδιο της τροποποίησης που θα επέφερε,πείθοντας έτσι τους τελωνειακούς να αναβάλλουν τις προκηρυχθείσες για τότε κινητοποιήσεις.
Ακόμα και εφημερίδες μίλησαν τότε για την υποχώρηση του κου Αλογοσκούφη προς τους τελωνειακούς. (
www.e-tipos.com/newsitem?id=50534) Τι έκανε ακολούθως ο Κος Υπουργός; Μη τιμώντας ούτε τον ίδιο του τον λόγο,την άλλη μέρα κατέθεσε το νομοσχέδιο χωρίς την τροποποίηση που είχε υποσχεθεί στην Ομοσπονδία.
Οι τελωνειακοί υπάλληλοι υπερασπιζόμενοι κεκτημένα δικαιώματα σχεδόν δύο αιώνων συνεχίζουν ενωμένοι με 100% συμμετοχή στην απεργία,να αγωνίζονται για το μέλλον του τόσο σημαντικού κλάδου τους.
Ζητούν την κατανόηση των πολιτών για την ταλαιπωρία που υφίσυανται αυτές τις ημέρες,αλλά ο ηθικός και φυσικός αυτουργός είναι αποκλειστικά και μόνο ο Κος Αλογοσκούφης και η τυχοδιωκτική του πολιτική στο Υπουργείο.
Δυστυχώς αντί να αντιμετωπίσει τους τελωνειακούς ως συνεργάτες του,τους αντιμετωπίζει ως εχθρούς του. Σύντομα θα καταλάβει το ολέθριο σφάλμα του και ελπίζουμε να επανορθώσει την αδικία που υφίσταται ο τελωνειακός κλάδος σήμερα.

Θ.Β.
Τελωνειακός υπάλληλος

1 σχόλιο: