Σε 1 ώρα και 36 λεπτά από τον Πειραιά στο Ηράκλειο; Και όμως!
Τόσο θα διαρκούν στα τέλη του 2008 τα ταξίδια προς την Κρήτη με τα... ιπτάμενα πλοία!
Οι επιβάτες των σκαφών αυτών θα ταξιδεύουν με ταχύτητα άνω των 200 χιλιομέτρων την ώρα, «πετώντας» σε ύψος έως και 12 μέτρα πάνω από το κύμα!
Την επανάσταση στις θαλάσσιες μεταφορές, αλλά και τις αερομεταφορές προς τα ελληνικά νησιά, φιλοδοξούν να κάνουν Έλληνες επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της μίσθωσης τουριστικών σκαφών, οι οποίοι σχεδιάζουν να φέρουν στη χώρα μας τα πρώτα... ιπτάμενα πλοία!
Πρόκειται για τα υπερσύγχρονης τεχνολογίας σκάφη, που είναι παγκοσμίως γνωστά ως «WIG», τα οποία προσφέρουν θαλάσσιες μεταφορές με την ποιότητα των αεροπορικών μεταφορών!
Τα πλοία αυτά μοιάζουν μεν με αεροπλάνα, αλλά η λειτουργία τους βασίζεται στο διεθνώς αποκαλούμενο «φαινόμενο επίδρασης επιφάνειας» (wing in ground effect - WIG).
Τρία από τα σκάφη αυτά, με την ονομασία «Hoverwing 80», θα ναυπηγηθούν στη Γερμανία και μέσα στα ερχόμενα χρόνια αναμένεται να ανεβάσουν στα ύψη το θερμόμετρο του ανταγωνισμού στις ελληνικές θάλασσες.
Στα συγκριτικά πλεονεκτήματα των σκαφών αυτών, που θα μεταφέρουν 80 επιβάτες το καθένα, περιλαμβάνονται η ταχύτητα, η άνεση, η ασφάλεια και η τήρηση με ακρίβεια λεπτού των χρόνων άφιξης και αναχώρησης.
Όλα αυτά θα προσφέρονται στην τιμή του εισιτηρίου ενός πλοίου!
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της εταιρείας Flightboat Hellas (είναι αντιπρόσωπος των σκαφών αυτών στην Ελλάδα) κ. Παναγιώτη Ζάγκλη, τα πρώτα τρία σκάφη θα ναυπηγηθούν στο Αμβούργο από την εταιρεία Hoverwing GmbH.
«Καταφέραμε να επιτύχουμε τη χρηματοδότηση των πρώτων τριών σκαφών Hoverwing 80 από γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία. Στη συνέχεια τα σκάφη θα ναυλωθούν σε ελληνική εταιρεία με επικεφαλής τον κ. Γκιόλμαν».
Τα σκάφη Hoverwing 80 θα έχουν γερμανική σημαία και πληρώματα, ενώ το πρώτο αναμένεται στην Ελλάδα στο τέλος του 2008.
Στην Ελλάδα, την τεχνική υποστήριξη των σκαφών Hoverwing έχει αναλάβει η εταιρεία JOIN Ltd (με έδρα την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη στο Πέραμα), ενώ συζητείται το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί και δεύτερη γραμμή παραγωγής Hoverwing από την ίδια τη JOIN Ltd στη χώρα μας.
Μπορεί η εμφάνιση και το σχήμα ενός Hoverwing να «μπερδεύουν» τον επιβάτη, όμως το σκάφος ανήκει στην κατηγορία των πλοίων και δεν πρόκειται για αεροπλάνο ή υδροπλάνο. Άλλωστε, από το 2002, τα σκάφη «φαινομένου επίδρασης επιφάνειας» ταξινομήθηκαν ως πλοία από τον Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας (ΙΜΟ) και τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO)..
Κατασκευάζονται με ειδικές προδιαγραφές ασφαλείας, ώστε να αναπτύσσουν πολύ μεγάλες ταχύτητες (έως 112 Κόμβους ή 207 χλμ. / ώρα), η ακτίνα δράσης τους φτάνει τα 800 χιλιόμετρα, ενώ δεν επηρεάζονται καθόλου από τον κυματισμό.
Συγκεκριμένα, το «Hoverwing 80» μπορεί να ταξιδέψει, εάν χρειαστεί, σε ύψος μέχρι και 12 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας (με 8 Μπωφόρ όπως και το Highspeed 2) έχοντας πολύ χαμηλό κόστος λειτουργίας-συντήρησης.
Είναι κατασκευασμένο από αεροδιαστημικό υλικό, πολύ ανθεκτικό στις υψηλές πιέσεις.
Δεν απαιτούνται ιδιαίτερες λιμενικές εγκαταστάσεις, καθώς τα σκάφη έχουν αναδιπλούμενα πτερύγια για εύκολη πρόσδεση.
Tα σκάφη τύπου WIG στηρίζονται αποκλειστικά στις δυνάμεις της αεροδυναμικής, οι οποίες τα κρατούν σε χαμηλό ύψος πάνω από το επίπεδο της θάλασσας, αλλά χωρίς να έχουν επαφή με το νερό.
Σχόλιο μας: Εκπληκτικό ακούγεται και θα κάνει τον ανταγωνισμό στο Αιγαίο....super! Με τιμή ενός κανονικού εισιτηρίου πλοίου το εν λόγω "πλοιο του...αέρα"(παντός καιρού και θαλασσών) θα κάνει την απόσταση πχ Πειραιάς-Μύκονο μέχρι εγω να πάω απέναντι στο Περίπτερο για...εφημερίδα και να γυρίσω! Χρειάζονται και άλλα σχόλια...βάλτε τώρα εσεις την φαντασία σας....να δουλέψει. Παντως οι Γερμανοί μας εκπλήσουν θετικά....
Από http://orfni.blogspot.com
Ριψαλίς, ένα τροπικό φυτό εσωτερικού χώρου
-
Η ριψαλίς είναι ένα πράσινο φυτό εσωτερικού χώρου που, αν και δε φέρει
καθόλου αγκάθια πάνω στους βλαστούς της, ανήκει στην οικογένεια των κάκτων.
Κατάγε...
Πριν από 1 ώρα
Ακούγεται τέλειο!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν και πιστεύω ότι στην αρχή αυτά τα " πλοία του αέρα" θα είναι ακριβά,ενώ μέχρι να αγοραστούν αρκετά θα έχει περάσει αρκετός καιρός, τουλάχιστον φαίνεται ότι αυτή η ιδέα που ακούγεται τόσα χρόνια, επιτέλους αρχίζει να υλοποιείται.
Με τόση θάλασσα και τόσα νησιά είναι καιρός να αλλάξουν ριζικά οι θαλάσσιες συγκοινωνίες για το καλό των κατοίκων των νησιών αλλά και του τουρισμού μας.Πολύ ενδιαφέρον κείμενο!
Η θάλασσα, όπου κινούνται από βαρκούλες και μικρά (και αργά) ιστιοπλοϊκά σκάφη, μέχρι καράβια με περιορισμένη ικανότητα ελιγμών, ένα "αεροπλάνο" επιφανείας, που θα κινείται με πολύ μεγάλη ταχύτητα, είναι θέμα χρόνου να προκαλέσει ατυχήματα και να θρηνήσουμε θύμματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο βιντεάκι δείχνει ότι και καλά με μεγάλη ευκολία αποφεύγει σκάφη και καράβια, αλλά... άλλο το demo, άλλο η πραγματικότητα που θα ακολουθήσει!!!
Δείχνει επίσης το κατασκεύασμα αυτό να περνάει και πάνω από ένα νησάκι... Τι θα συνέβαινε εαν από την άλλη πλευρά του νησιού, ήταν αραγμένο ένα ιστιοφόρο με κατάρτι 15-20 μέτρων, και ό πιλότος (ή καπετάνιος) του αεροπλανοκάραβου το έβλεπε τελευταία στιγμή?
Στο Τολό, απαγόρευσαν τα flying dolphins αφού πρώτα κόπηκαν και τα 2 πόδια εκείνου του πιτσιρικά, Ανδέα Μπόγδανο τον λέγανε, αν θυμάμαι καλά...
Θα κλάψουμε κοσμάκη με αυτό το τερατούργημα.
Η επιβίβαση πως θα γίνεται?
Σαν σε καράβι ή σαν σε αεροπλάνο?
Θα περνάμε τους ίδιους ελέγχους, όπως στα αεροπλάνα?
Όταν θα επιβιβαστεί ο τρομοκράτης, που θα χώσει το ψαροντούφεκο του στον λαιμό του πιλότου-καπετάνιου, και τον αναγκάσει να ρίξει το καράβι-αεροπλάνο πάνω στην βουλή, αφού περάσει πάνω από την Συγγρού και την Αμαλίας, θα κλονιστεί η πεποίθηση μας για την ασφάλεια των πτήσεων ή των πλεύσεων?
@8.07
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν σκέφτονταν όλοι σαν έσενα θα κυκλοφορούσαν οι άνθρωποι ακόμα με τα κάρα και πράγματι ... θα είχαμε σχεδόν μηδενικά θανατηφόρα δυστηχήματα!
Καλή η ειρωνία σου, δεν λέω, αλλά...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν βλέπω τον λόγο να πετάει ένα αεροπλάνο 5-10 μέτρα πιο ψηλά από την θάλασσα.
Εσύ θα ήθελες έναν αυτοκινητόδρομο υψηλών ταχυτήτων να περναει μπροστά στο σπίτι σου, εκεί που παίζουν τα παιδιά σου?
Όταν περνάς μέσα από χωριό, με τι ταχύτητα τρέχεις? Κρίμα δεν είναι να σε περιορίζουν να τρέχει το αμάξι σου με 550, ενώ μπορεί να παει με 250?
Ξέρεις πόσους πνίξανε τα διάφορα Χάϊ σπηντ καράβια, μεχρι να τους βάλουν όρια ταχύτητας όταν παραπλέουν κοντά στις στεριές?
Αυτό κατά την γνώμη σου τι είναι? Επιστροφή στην κωπήλατη ναυσιπλοΐα?
Πόσους θα χρειαστεί να κλάψουμε, για να γίνει κατανοητό σε τύπους σαν κι εσένα πως ένα αεροπλάνο που θα πετάει σε ύψος 5-10 μέτρων θα είναι κάτι απίστευτα επικίνδυνο?
Κρίμα δεν είναι να σε περιορίζουν να τρέχει το αμάξι σου με 50, ενώ μπορεί να παει με 250?
ΑπάντησηΔιαγραφή@8.07
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ με 200 χμ/ωρα πάνε οι περισσότεροι με τα αμάξια τους στις εθνικές(μηδέν μέτρα από την θάλασσα).. τα WIG σε πεiράξανε?
Το ότι σκοτώνονται 3 χιλιάδες άνθρωποι τον χρόνο στους δρόμους, και καμμιά 30 χιλιάδες καταλήγουν ανάπηροι, με απασχολεί πολύ περισσότερο από όσο φαντάζεσαι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρέπει να δημιουργηθούν κι άλλοι νεκροί στις θάλασσες? Δεν φτάνουν αυτοί που έχουμε στην άσφαλτο?
Η τεχνολογία υπάρχει:
Οι ταμπέλες ορίων ταχύτητας να γίνουν ηλεκτρονικές, και να εκπέμπουν ενα σήμα με το ανώτατο όριο, ούτως ώστε ένα τσιπάκι στο αυτοκίνητο να μην επιτρέπει να ξεπεράσεις το όριο αυτό.
Αλλά έτσι πως θα σου πουλάνε αμάξια που τρέχουν με μεγάλες ταχύτητες, ενώ το όριο πουθενά δεν επιτρέπει ταχύτητες πάνω από 120?
Προτιμάω την ζωή, παρά τον θάνατο ή την αναπηρία.
Δεν χρειαζόμαστε ένα αεροπλάνο που θα εφάπτεται στην θάλασσα.
Αρκούν τα κανονικά αεροπλάνα!!!
Ο Αντώνης μάλλον βλέπει πολλές ταινίες τρόμου και έχει πολλή φαντασία, κρίμα γιατί χάσαμε ένα Χίτσκοκ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντώνη τα σκάφη αυτά υπάρχουν εδώ και 40 χρόνια και μάλλον δεν θα τα άκουσες αφού δεν έχουν προκαλέσει εκατόμβη θυμάτων όπως εσύ ισχυρίζεσαι.
Εσύ πάντως πήγαινε με τον Αγούδημο να κάνεις και τις διακοπές σου εν πλω.
Αν όλοι είχαμε τα μυαλά σου θα ζούσαμε στον Μεσαίωνα.