Τρίτη 10 Ιουνίου 2008

ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΟΥ


Φυσικά και είμαι κερδοσκόπος. Δεν το έκρυψα ποτέ από κανέναν,
όσο κι αν αυτό ακούγεται σαν κατηγορία. Αυτό είναι το επάγγελμα
που επέλεξα, έμαθα και νομίζω το ασκώ όσο καλύτερα μπορώ.
Δεν κοροϊδεύω ούτε κλέβω κανέναν.
Φέρνω κατσίκια, μοσχάρια, αρνιά, γαλοπούλες
και ό,τι άλλο θέλω από Σκόπια, Τουρκία, Βουλγαρία
κι απ' όπου αλλού τα βρίσκω φτηνά, τα βαφτίζω ελληνικά
και τα πουλάω πανάκριβα, αλλά σύμφωνα με το νόμο
που μου επιτρέπει να το κάνω.

Τις επιχειρήσεις μου τις έφτιαξα μόνο για να κερδίζω χρήματα.
Τίποτ’ άλλο δε μπορώ να κάνω με αυτές.
Ακούω κάποιους γλείφτες να σας πετάνε στα μούτρα
ότι τις επιχειρήσεις μου τις έχω για να δίνω δουλειά στον
«κοσμάκη». Το αρνούμαι κατηγορηματικά. Eγώ δε θέλω να σας κοροϊδεύω.
Δεν έχω καμία ανάγκη άλλωστε να κλέψω την ψήφο σας.

Ως έμπορος πουλάω όσο πιο ακριβά μπορώ τα εμπορεύματα
που διακινώ. Είμαι και βιομήχανος και παλεύω να μειώνω
όσο περισσότερο γίνεται το κόστος παραγωγής των προϊόντων μου
και να τα πουλάω στους μεσάζοντες όσο μπορώ πιο ακριβά.

Όλα αυτά πάντα μέσα στο πλαίσιο των κανόνων της αγοράς,
το οποίο, θυμίζω, δεν το φτιάχνω εγώ.
Δεν ορίζω εγώ τους κανόνες της αγοράς,
ούτε μ’ ενδιαφέρει να το κάνω, γιατί δεν είναι δική μου δουλειά.
Παλεύω να γίνουν όσο γίνεται οι όροι ευνοϊκότεροι για μένα,
ακριβώς όπως και ο καταναλωτής θα ήθελε το αντίθετο.

Με χαρακτηρίζουν ως ασυνείδητο, επειδή δεν πουλάω φτηνά.
Μα, αν το κάνω αυτό θα εξαφανιστώ από την αγορά
και τότε κάποιος άλλος θα καλύψει τη θέση μου.
Συμφωνώ ότι οι πολίτες δεν έχουν υψηλούς μισθούς,
ζορίζονται να προμηθεύονται τα είδη πρώτης ανάγκης,
αλλά δε φταίω εγώ. Θα με συνέφερε μάλιστα να έχουν όλοι
οι πιθανοί πελάτες μου υψηλά εισοδήματα
για να ανεβάζω τις πωλήσεις μου. Όλοι μπορούν να διεκδικούν
αυξήσεις στις αποδοχές τους. Το ίδιο κάνω κι εγώ.

Ζω καλύτερα από εσάς. Θα συμφωνείτε φυσικά όμως, ότι
και να μοιράσω την περιουσία μου στους φτωχότερους από εμένα,
δε θα λύσω κανένα απολύτως πρόβλημα κανενός.
Αν αυτός ήταν ο μοναδικός τρόπος για να καλυτερέψει η ζωή στην Ελλάδα,
τότε κλάφτα Χαράλαμπε.
Δε θα ζητούσα ποτέ κάτι τέτοιο, γιατί η ελεημοσύνη διαιωνίζει τη φτώχεια.

Δεν φταίω εγώ για την ακρίβεια. Είναι αδύνατον να πουλάω φτηνότερα
απ’ όσο μπορώ και με συμφέρει. Είναι αδύνατον να πληρώσω
τις πρώτες ύλες των προϊόντων μου σε υψηλότερη τιμή από αυτή που μπορώ.

Συμμετέχω και σε καρτέλ διαμόρφωσης τιμών. Και λοιπόν;
Αφού μπορώ να το κάνω ελεύθερα, αφού δεν μου το απαγορεύει
ουσιαστικά κανείς, αφού δεν κινδυνεύω ούτε καν με πρόστιμο
ακόμα κι αν αποκαλυφθώ, γιατί να μην το κάνω;
Δεν θα το κάνατε αυτό κι εσείς στη θέση μου;
Μην πείτε βιαστικά όχι, γιατί τώρα δεν βρίσκεστε
σ’ αυτή τη θέση που βρίσκομαι εγώ, αν και θα το θέλατε.

Στη λογική του καρτέλ, μην ξεχνάμε, κινείται και το μποϊκοτάζ.
Κάποιοι από εσάς προσπαθούν να το πετύχουν, αλλά πιστέψτε με,
δεν είναι σε θέση να το καταφέρει αυτό ο καταναλωτής.

Δεν ψήφισα ποτέ Νέα Δημοκρατία, κύριε Πρόεδρε.
Μια φορά μόνο ψήφισα ΠΑΣΟΚ και το μετάνιωσα.

Εγώ ήμουν ειλικρινής μαζί σας. Είμαι σίγουρος ότι κι εσείς
θα μου απαντήσετε ειλικρινά.

Δεν είμαστε εχθροί, είμαστε αντίπαλοι.
Σήμερα είμαστε όλοι με την Εθνική Ελλάδος.
Όταν όμως κατεβαίνουμε στο γήπεδο ως αντίπαλοι,
έχουμε δικαίωμα και οι δυο πλευρές να παίξουμε για να κερδίσουμε.

Γεια σας,

Εύχομαι από καρδιάς να βγάζετε όσο περισσότερα χρήματα μπορείτε,
για να βγάζω κι εγώ.

Από http://blog-akis.blogspot.com

1 σχόλιο: