Η Βουλγαρία εγκαταλείπει το σχέδιο για τον αγωγό πετρελαίου Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο πρωθυπουργός της χώρας Μπόικο Μπορίσοφ, σύμφωνα με το Reuters. Σύμφωνα με ανακοίνωση της ελληνικής κυβέρνησης, η Ελλάδα θα...
παραμείνει προσηλωμένη στην προοπτική ολοκλήρωσης του έργου. Ο Βούλγαρος πρωθυπουργός είπε ότι ο βασικός λόγος για τη ματαίωση του σχεδίου είναι οι ισχυρές αντιδράσεις των κατοίκων στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας, για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα είχε η κατασκευή του αγωγού. Όπως δήλωσε ο κ. Μπορίσοφ, μετά τη συνάντησή του με τους πρεσβευτές των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), στην κατοικία του Ισπανού πρέσβη στη Σόφια: "Αυτό είναι ένα έργο, το οποίο ο κόσμος στο Μπουργκάς δεν το θέλει. Όλοι είδαμε τι συνέβη στον Κόλπο του Μεξικού", υπογράμμισε ο Βούλγαρος πρωθυπουργός. Σύμφωνα με το Reuters, η κεντροδεξιά κυβέρνηση της χώρας εξέταζε το ενδεχόμενο αποχώρησης από τον Ιούλιο του 2009, όταν είχε αναλάβει την εξουσία. Η επίσημη θέση της Σόφιας ήταν ότι περιμένει την περιβαλλοντική μελέτη, που θα ολοκληρωνόταν στα τέλη του 2010 ή στις αρχές του 2011, για να λάβει τις οριστικές της αποφάσεις. Σημειώνεται ότι η Βουλγαρία δεν έχει καταβάλει την οικονομική συμμετοχή της στην εταιρεία ανάπτυξης και διαχείρισης του έργου.
Ο αγωγός θα είχε μήκος 300 χιλιομέτρων και θα μετέφερε ρωσικό πετρέλαιο από το βουλγαρικό λιμάνι του Μπουργκάς στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Οι σχέσεις Ρωσίας και Βουλγαρίας μάλλον βρίσκονται υπό δοκιμή, καθώς και ένα άλλο μεγάλο έργο, ρωσικών συμφερόντων, ο πυρηνικός σταθμός στο Μπελένε, έχει παγώσει, υπ' ευθύνη της βουλγαρικής κυβέρνησης. Ο πρωθυπουργός της βαλκανικής χώρας πως θα πρέπει να βρεθεί επενδυτής για να μπορέσει να προχωρήσει το εν λόγω έργο, καθώς η γερμανική εταιρεία RWE που είχε αναλάβει να χρηματοδοτήσει το έργο, παίρνοντας το 49% της μετοχικής πίτας, ανήγγειλε την παραίτηση του από το έργο. Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ο Ρώσος υπουργός Ενέργειας, Σεργκέι Σμάτκο, σε δηλώσεις του στο πρακτορείο Ria Novosti, είχε προειδοποιήσει τη Σόφια, ότι η Μόσχα θα προχωρήσει σε αναστολή του σχεδίου, σε περίπτωση που η Βουλγαρία δεν ξεκαθαρίσει τη θέση της ως το φθινόπωρο. "Σήμερα, πρέπει να παραδεχτούμε ότι το έργο είναι πρακτικά παγωμένο. Δεν λέμε ότι θα το σταματήσουμε, αλλά θα διακόψουμε τη χρηματοδότησή του και θα το αναστείλουμε, μέχρι να καταλάβουμε τη θέση της βουλγαρικής πλευράς", είχε δηλώσει ο κ. Σμάτκο. Η Τουρκία πλέον καθίσταται ενεργειακός κόμβος της Ευρώπης και όχι μόνο, μετά τη συγκατάθεση και της Ελλάδας για συμμετοχή της τουρκικής κρατικής εταιρίας BOTAS στον ελληνοιταλικό αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου ITGI, αλλά και τη διαφαινόμενη υποκατάσταση του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούηολη οπό τον αγωγό Σαμψούντα-Τσεϊχάν.
παραμείνει προσηλωμένη στην προοπτική ολοκλήρωσης του έργου. Ο Βούλγαρος πρωθυπουργός είπε ότι ο βασικός λόγος για τη ματαίωση του σχεδίου είναι οι ισχυρές αντιδράσεις των κατοίκων στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας, για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα είχε η κατασκευή του αγωγού. Όπως δήλωσε ο κ. Μπορίσοφ, μετά τη συνάντησή του με τους πρεσβευτές των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), στην κατοικία του Ισπανού πρέσβη στη Σόφια: "Αυτό είναι ένα έργο, το οποίο ο κόσμος στο Μπουργκάς δεν το θέλει. Όλοι είδαμε τι συνέβη στον Κόλπο του Μεξικού", υπογράμμισε ο Βούλγαρος πρωθυπουργός. Σύμφωνα με το Reuters, η κεντροδεξιά κυβέρνηση της χώρας εξέταζε το ενδεχόμενο αποχώρησης από τον Ιούλιο του 2009, όταν είχε αναλάβει την εξουσία. Η επίσημη θέση της Σόφιας ήταν ότι περιμένει την περιβαλλοντική μελέτη, που θα ολοκληρωνόταν στα τέλη του 2010 ή στις αρχές του 2011, για να λάβει τις οριστικές της αποφάσεις. Σημειώνεται ότι η Βουλγαρία δεν έχει καταβάλει την οικονομική συμμετοχή της στην εταιρεία ανάπτυξης και διαχείρισης του έργου.
Ο αγωγός θα είχε μήκος 300 χιλιομέτρων και θα μετέφερε ρωσικό πετρέλαιο από το βουλγαρικό λιμάνι του Μπουργκάς στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Οι σχέσεις Ρωσίας και Βουλγαρίας μάλλον βρίσκονται υπό δοκιμή, καθώς και ένα άλλο μεγάλο έργο, ρωσικών συμφερόντων, ο πυρηνικός σταθμός στο Μπελένε, έχει παγώσει, υπ' ευθύνη της βουλγαρικής κυβέρνησης. Ο πρωθυπουργός της βαλκανικής χώρας πως θα πρέπει να βρεθεί επενδυτής για να μπορέσει να προχωρήσει το εν λόγω έργο, καθώς η γερμανική εταιρεία RWE που είχε αναλάβει να χρηματοδοτήσει το έργο, παίρνοντας το 49% της μετοχικής πίτας, ανήγγειλε την παραίτηση του από το έργο. Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ο Ρώσος υπουργός Ενέργειας, Σεργκέι Σμάτκο, σε δηλώσεις του στο πρακτορείο Ria Novosti, είχε προειδοποιήσει τη Σόφια, ότι η Μόσχα θα προχωρήσει σε αναστολή του σχεδίου, σε περίπτωση που η Βουλγαρία δεν ξεκαθαρίσει τη θέση της ως το φθινόπωρο. "Σήμερα, πρέπει να παραδεχτούμε ότι το έργο είναι πρακτικά παγωμένο. Δεν λέμε ότι θα το σταματήσουμε, αλλά θα διακόψουμε τη χρηματοδότησή του και θα το αναστείλουμε, μέχρι να καταλάβουμε τη θέση της βουλγαρικής πλευράς", είχε δηλώσει ο κ. Σμάτκο. Η Τουρκία πλέον καθίσταται ενεργειακός κόμβος της Ευρώπης και όχι μόνο, μετά τη συγκατάθεση και της Ελλάδας για συμμετοχή της τουρκικής κρατικής εταιρίας BOTAS στον ελληνοιταλικό αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου ITGI, αλλά και τη διαφαινόμενη υποκατάσταση του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούηολη οπό τον αγωγό Σαμψούντα-Τσεϊχάν.
liondani.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου