Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010

ΚΟΝΤΡΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ - ΚΑΖΙΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑΚΙΑ ...

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΑΖΙΝΟ (ΟΕΣΙΚ)
Αθήνα, 14.6.2010
Προς: Πρωθυπουργό κ. Γεώργιο Παπανδρέου
Κοινοποίηση:
  1. Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης κ. Θ. Πάγκαλο.
  2. Υπουργό Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου.
  3. Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Λ. Κατσέλη.
  4. Υπουργό Πολιτισμού – Τουρισμού κ. Π. Γερουλάνο.
  5. Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Α. Λοβέρδο.
  6. Κόμματα & Βουλευτές Ελληνικού Κοινοβουλίου.
  7. Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας, υπόψιν προέδρου κ. Ι. Παναγόπουλου.
  8. Δημάρχους & Δημοτικά Συμβούλια Αθηνών, Πατρών, Θεσσαλονίκης, Κορίνθου, Σύρου, Ρόδου, Κέρκυρας, Ξάνθης και Χαλκιδικής.
  9. Εργατικά Κέντρα Αθηνών, Πατρών, Θεσσαλονίκης, Κορίνθου, Σύρου, Ρόδου, Κέρκυρας, Ξάνθης και Χαλκιδικής.
10. Επιχειρήσεις Καζίνο.
11. Σωματεία Μέλη ΟΕΣΙΚ.
Θέμα : «ΒΙΝΤΕΟΛΟΤΤΟ, ΦΡΟΥΤΑΚΙΑ & ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΚΑΖΙΝΟ ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΑ ΚΑΖΙΝΟ ΚΑΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΜΑΡΑΣΜΟ ΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ»
Κύριε Πρωθυπουργέ,
Η Ομοσπονδία μας εκπροσωπεί 5.500 εργαζόμενους στα Ελληνικά Καζίνο, οι οποίοι το τελευταίο διάστημα ανησυχούν ιδιαιτέρως ακούγοντας διάφορους Κυβερνητικούς παράγοντες να εξαγγέλλουν, επισήμως και ανεπισήμως (μέσω «διαρροών»), την εγκατάσταση 50.000 τερματικών μηχανών περιορισμένου κέρδους (AWPs) και Video Lottery Terminal (Vlts) στην Ελληνική αγορά. Επιπλέον η παράνομη, ανεξέλεγκτη και μη ανταγωνίσιμη δραστηριοποίηση διαδικτυακών καζίνο και παράνομων λεσχών, σε συνδυασμό με την ακινησία της Επιτροπής Εποπτείας της Λειτουργίας των Καζίνο, έχουν ως αποτέλεσμα την μείωση των εσόδων των Ελληνικών επιχειρήσεων καζίνο. Άμεσο επακόλουθο της παραπάνω μείωσης των εσόδων είναι η απώλεια θέσεων εργασίας και οι εργαζόμενοι να έχουν καταστεί άμεσοι αποδέκτες των επιπτώσεων (απολύσεις, ελαστικές μορφές εργασίας, διαθεσιμότητες, κ.λ.π).
Πραγματικά δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι η Κυβέρνηση μπορεί να βλέπει ως αναπτυξιακό μέτρο την μετατροπή της χώρας μας σ’ ένα απέραντο καζίνο, διαμέσου της εγκατάστασης και λειτουργίας 50.000 VLTs & AWPs σε κάθε γειτονιά και σε κάθε γωνία της πατρίδας μας. Κάτι τέτοιο θα σήμαινε την ολοκληρωτική καταστροφή των χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων, τον εθισμό της νεολαίας μας στον τζόγο, την άμεση απώλεια σημαντικών εσόδων του Δημοσίου από τις ήδη εγκατεστημένες επιχειρήσεις Καζίνο και βεβαίως την απώλεια κατά το ήμισυ των θέσεων εργασίας του κλάδου (απώλεια 2.500 θέσεων εργασίας).
Ως εργαζόμενοι στα Ελληνικά Καζίνο αδυνατούμε επίσης να κατανοήσουμε τους λόγους για τους οποίους εξακολουθούν να λειτουργούν δεκάδες παράνομα διαδικτυακά καζίνο, τη στιγμή που στη χώρα μας δραστηριοποιούνται ήδη, με αυστηρά κριτήρια και προϋποθέσεις, εννέα (9) επίγεια καζίνο, τα οποία συνεισφέρουν στις τοπικές κοινωνίες έσοδα εκατομμυρίων ευρώ, χιλιάδες θέσεις εργασίας και δεκάδες σημαντικές επενδύσεις. Η Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της ΕΛ.ΑΣ, σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του επικεφαλής κ. Σφακιανάκη, διαθέτει την σχετική εκ του νόμου αρμοδιότητα, τεχνογνωσία, τεχνολογία και προσωπικό, αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση.
Ειδικά για τα διαδικτυακά καζίνο, πρέπει να γνωρίζετε ότι στις 3 Ιουνίου 2010, το Δικαστήριο Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων εξέδωσε δύο αποφάσεις σχετικές με τα τυχερά παιχνίδια, που δικαιώνουν πλήρως τις θέσεις των Ελληνικών Καζίνο, έκριναν ότι τα κράτη – μέλη: Α. Έχουν το δικαίωμα να απαγορεύσουν εντός της επικράτειάς τους την παροχή τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου από επιχειρηματικούς φορείς που είναι νόμιμα εγκατεστημένοι και παρέχουν αντίστοιχες υπηρεσίες σε άλλα κράτη – μέλη και Β. Έχουν το δικαίωμα να απαγορεύσουν τη διαφήμιση των τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου.
Οι συγκεκριμένες αποφάσεις του ΔΕΚ, δικαιώνουν απόλυτα τις θέσεις των Ελληνικών Καζίνο, τα οποία έχουν ζητήσει κατ’ επανάληψη την παρέμβαση της ελληνικής πολιτείας, με στόχο την πάταξη της ανεξέλεγκτης δραστηριότητας των επιχειρήσεων διαδικτυακού τζόγου. Μιας δραστηριότητας η οποία αντιβαίνει στην ελληνική νομοθεσία, δημιουργεί σοβαρούς κινδύνους για τους καταναλωτές, στερεί πολύτιμα έσοδα από το δημόσιο και συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό σε βάρος των νόμιμα αδειοδοτημένων επιχειρήσεων καζίνο στην Ελλάδα.
Οι μοναδικοί ίσως λόγοι που θα υπαγόρευαν μια τέτοια πολιτική απόφαση, είναι αφενός η εξυπηρέτηση συγκεκριμένων επιχειρηματικών συμφερόντων και αφετέρου ο κανιβαλισμός (εκ νέου μοίρασμα της πίτας) της ήδη υπάρχουσας αγοράς τυχερών παιχνιδιών, επ’ ωφελεία των παραπάνω επιχειρηματικών συμφερόντων, σε βάρος όμως του κοινωνικού συνόλου, των εσόδων του Ελληνικού Δημοσίου και σε βάρος των εργαζομένων του Κλάδου μας. Αν όντως συμβαίνει κάτι τέτοιο, πραγματικά θα επιθυμούσαμε να είστε ειλικρινείς και ξεκάθαροι απέναντι στην Ελληνική κοινωνία και απέναντι στις 5.500 οικογένειες των εργαζομένων στα Καζίνο.
Μελετώντας κανείς προσεκτικά τα παραπάνω οικονομικά δεδομένα, διαπιστώνει ότι μόνο για το 2009, το 60,9% (381εκ. €) των εσόδων των επιχειρήσεων καζίνο οδηγήθηκαν απευθείας στα ταμεία του Ελληνικού Δημοσίου, των ΟΤΑ και των ασφαλιστικών οργανισμών, ενώ πάνω από 124εκ € οδηγήθηκαν απευθείας, μέσω της μηνιαίας μισθοδοσίας των 5.650 εργαζομένων, στις τοπικές οικονομίες.
Από την άλλη το ισχύον θεσμικό πλαίσιο διαχωρίζεται σε δύο κατηγορίες α) Στο ενεργοποιημένο και β) Στο μη ενεργοποιημένο.
Το ενεργοποιημένο θεσμικό πλαίσιο που αφορά τον έλεγχο και την εποπτεία των επιχειρήσεων καζίνο, όπως αυτό περιγράφεται παραπάνω, αν και τα τελευταία χρόνια έχει απαξιωθεί συστηματικά από την Ελληνική Πολιτεία, κυρίως λόγω της συναρμοδιότητας πολλών υπουργείων (δηλαδή έλλειψη συνεννόησης), εξακολουθεί να διασφαλίζει την ορθή λειτουργία των εποπτευόμενων επιχειρήσεων καζίνο. Επίσης εγγυάται αποτελεσματικά την συστηματική – καθημερινή καταγραφή και απόδοση στα κρατικά ταμεία των δικαιωμάτων από τα έσοδα των καζίνο.
Η ενεργοποίηση του Ν. 3229/2004 πρέπει να αποτελέσει βασική προτεραιότητα της Κυβέρνησης πριν λάβει οιαδήποτε απόφαση «ρύθμισης» της αγοράς τυχερών παιχνιδιών στη χώρα μας. Σε αντίθετη περίπτωση, αν δηλαδή επιχειρηθεί να ρυθμιστεί αποσπασματικά και βεβιασμένα η αγορά των τυχερών παιχνιδιών, για καθαρά εισπρακτικούς λόγους, χωρίς να έχει προηγηθεί η σύσταση και στελέχωση της Επιτροπής Εποπτείας & Ελέγχου Τυχερών Παιχνιδιών, τότε οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια σε μια ανεξέλεγκτη και επικίνδυνη αγορά τυχερών παιχνιδιών. Μια αγορά που θα καταστρέψει σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα τα χαμηλά κοινωνικά στρώματα και θα εθίσει τη νεολαία μας στον τζόγο. Μια αγορά που θα «κανιβαλίσει» την ήδη υπάρχουσα αγορά τυχερών παιχνιδιών και δεν θα προσφέρει κανένα απολύτως επιπλέον έσοδο στο Ελληνικό Δημόσιο. Αντιθέτως θα αφήσει πίσω της χιλιάδες απολυμένους εργαζόμενους των Ελληνικών επιχειρήσεων καζίνο και θα στερήσει έσοδα (από μισθούς και δικαιώματα) στις τοπικές κοινωνίες, οι οποίες θα οδηγηθούν σύντομα σε οικονομικό μαρασμό.
Κύριε Πρωθυπουργέ,
Αν πραγματικά η Κυβέρνησή σας επιθυμεί να ενισχύσει τα δημόσια έσοδα, οφείλει να πατάξει άμεσα τον παράνομο τζόγο που διεξάγεται σε παράνομες λέσχες και παράνομα ιντερνετικά καζίνο, τα οποία κλέβουν την Εθνική μας Οικονομία και διακινούν τεράστια χρηματικά ποσά κάτω από την μύτη των ελεγκτικών μηχανισμών.
Επιπλέον είναι επιβεβλημένη η έκδοση της Υπουργικής Απόφασης που θα επιτρέψει την εισαγωγή του παιχνιδιού TEXAS HOLDEM POKER στα Ελληνικά Καζίνο. Ένα παιχνίδι που διεξάγεται σε όλα τα καζίνο του κόσμου, πλην των ελληνικών, και αναμένεται να αποφέρει τεράστια έσοδα και δεκάδες θέσεις εργασίας στον κλάδο μας.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, σας εκφράζουμε την έντονη εναντίωση μας στην εισαγωγή και εγκατάσταση τερματικών μηχανών περιορισμένου κέρδους (AWPs) και Video Lottery Terminal (Vlts) στην Ελληνική αγορά και:
1. Ζητάμε από την πολιτεία και τους αρμόδιους φορείς να προβούν σε άμεση εφαρμογή της προβλεπόμενης στο ελληνικό δίκαιο απαγόρευσης λειτουργίας καζίνο στο διαδίκτυο. Ζητάμε επίσης την τήρηση της νομιμότητας σε σχέση με την προκλητική παράνομη διαφήμιση των καζίνο του διαδικτύου που έχει κατακλύσει τους δρόμους και τα ΜΜΕ της χώρας.
2. Καλούμε την ελληνική κυβέρνηση, με πρότυπο τις αποφάσεις των κυβερνήσεων Βελγίου και Εσθονίας, να παραχωρήσει το δικαίωμα στις εταιρείες διαχείρισης επίγειων καζίνο να επεκτείνουν τις άδειές τους, έτσι ώστε να παρέχουν και υπηρεσίες τυχερών παιχνιδιών (καζίνο) μέσω του διαδικτύου. Έτσι διασφαλίζεται ότι οι υπηρεσίες τυχερών παιχνιδιών θα παρέχονται μόνο από τις νόμιμα αδειοδοτημένες εταιρείες διαχείρισης καζίνο, με απόλυτα ελεγχόμενο τρόπο και με αποτέλεσμα: α) Να αποτρέπεται η δραστηριοποίηση άγνωστων και παράνομων παροχέων τυχερών παιχνιδιών και να προστατεύεται η ασφάλεια του καταναλωτή. β) Να διατηρείται ο εθνικός έλεγχος κάθε επιχείρησης, καθώς και η άμεση αύξηση των δημοσίων εσόδων από τα τυχερά παιχνίδια. γ) Να προστατεύονται οι νόμιμα λειτουργούσες επιχειρήσεις καζίνο από τον αθέμιτο ανταγωνισμό. δ) Να διασυνδεθεί η ενδεχόμενη αύξηση της κερδοφορίας με σύστημα παράλληλης υποχρέωσης αύξησης των θέσεων εργασίας στα καζίνο και υλοποίησης αναπτυξιακών έργων στις τοπικές κοινωνίες.
3. Ζητάμε την άμεση έκδοση της Υπουργικής Απόφασης για την εισαγωγή του παιχνιδιού TEXAS HOLDEM POKER στα Ελληνικά Καζίνο.
4. Απαιτούμε να ενεργοποιηθεί άμεσα το θεσμικό πλαίσιο του Ν.3229/2004 και να συσταθεί η Επιτροπή Εποπτείας & Ελέγχου Τυχερών Παιχνιδιών, με την συμμετοχή δύο (2) εκπροσώπων της Ομοσπονδίας μας σ’ αυτή.
Πρόκειται για απόλυτα ρεαλιστικές και άμεσα εφαρμόσιμες λύσεις, οι οποίες διασφαλίζουν τον έλεγχο και την ομαλή λειτουργία της αγοράς, με όφελος για την εθνική οικονομία και τα δημόσια έσοδα, για τον καταναλωτή και το κοινωνικό σύνολο, για τις νόμιμα λειτουργούσες επιχειρήσεις και τους εργαζομένους τους.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Ιωάννης Λογοθέτης
karageorgopoulos.
liondani.blogspot.com
 
Buy gold online - quickly, safely and at low prices

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου