Σε συγκλονιστικές αποκαλύψεις για την συμπεριφορά της ελληνικής κυβέρνησης απέναντι στο project του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη προχώρησε πριν λίγο ο εκπρόσωπος της «Τρανσνιέφτ» Ίγκορ Ντεμίν, ο οποίος διευκρίνισε επίσης ότι απλά το έργο "παγώνει" και δεν θα διαλυθεί η κοινοπραξία: "Η Ελλάδα σταμάτησε την χρηματοδότηση της εταιρείας του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη" αποκάλυψε πριν λίγο μιλώντας στο πρακτορείο ΡΙΑ-Νόβοστι ο Ντεμίν και τόνισε ότι απλά βάζουν στο "ψυγείο" το όλο project και δεν θα αποχωρήσουν από την κοινοπραξία.
Πόσο ήταν το "τεράστιο" χρέος που δεν πλήρωνε... η Ελλάδα και έκανε την Ρωσία να προχωρήσει σε "πάγωμα" του έργου; Λιγότερο από 1,3 εκατομμύρια ευρώ!
«Δεν σκοπεύουμε να διαλύσουμε την εταιρεία του σχεδίου, αλλά να ασχοληθούμε με την ελαχιστοποίηση των εξόδων», είπε ο Ντεμίν, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι η Βουλγαρία έχει έως σήμερα το μεγαλύτερο χρέος στη διακρατική εταιρεία του αγωγού και «μετά από αυτήν σταμάτησε τη χρηματοδότηση και ο άλλος εταίρος, η Ελλάδα», με αποτέλεσμα η χρηματοδότηση της Trans-Balkan Pipeline B.V. να γίνεται σήμερα μόνο από τη ρωσική πλευρά.
Η αποκάλυψη είναι πραγματικά απίστευτη: Όχι απλώς δεν πίεσε η κυβέρνηση Παπανδρέου την βουλγαρική κυβέρνηση του Μπόϊκο Μπορίσοφ, αλλά είχε σταματήσει και την χρηματοδότηση, την στιγμή που στην Ελλάδα δήλωνε παντού ότι υποστηρίζει τον αγωγό!
Σύμφωνα με τη ρωσική «Τρανσνιέφτ» το συσσωρευμένο χρέος της εταιρείας σε τρέχοντα έξοδα είναι 7,3 εκατομμύρια ευρώ και της Ελλάδας ανέρχεται σε 1,269 εκατ. ευρώ. Δηλαδή για το μεγαλύτερο έργο γεωπολιτικής σημασίας δεν διέθεσαν λιγότερα από 1,3 εκατ. ευρώ, όσα στοιχίζουν στα κρατικά ταμεία οι χρηματοδοτήσεις μερικών εβδομάδων των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων!
Ο Ντεμίν είπε ότι αύριο στη Ρώμη από ρωσικής πλευράς θα τεθεί στη συνεδρίαση των μετόχων του έργου σχέδιο μείωσης στο ελάχιστο του προσωπικού της εταιρείας και των αμοιβών των στελεχών της, καθώς και μείωσης όλων των διαχειριστικών-λειτουργικών εξόδων, έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί η κατάσταση, που έχει διαμορφωθεί.
Από την πλευρά του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής αρνήθηκε να σχολιάσει τις φήμες περί ρωσικής αποχώρησης από το έργο του αγωγού, τονίζοντας πως η Αθήνα θα περιμένει τις αποφάσεις της Μόσχας προκειμένου να τοποθετηθεί επισήμως.
«Υπάρχουν πληροφορίες για τις οποίες όμως περιμένουμε να υπάρξουν αποφάσεις για να υπάρξει και η στάση της ελληνικής κυβέρνησης επίσημα», δήλωσε ο Πεταλωτής ενώ σε άλλη ερώτηση για το αν η κυβέρνηση είναι ικανοποιημένη, δεδομένου ότι ο Παπανδρέου είχε μιλήσει για αναθεώρηση της σύμβασης, απάντησε: «Οι φήμες δεν έχουν σχέση με την ελληνική πλευρά, αλλά με τη ρωσική, άρα ας περιμένουμε να δούμε πρώτα τις αποφάσεις της ρωσικής πλευράς και η τοποθέτηση η δική μας ούτως ή άλλως είναι πάγια».
Την κατηγορηματική διαβεβαίωση ότι η Βουλγαρία «δεν ενημερώθηκε επίσημα για οποιαδήποτε απόφαση της Ρωσίας να αποχωρήσει από το έργο του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη» έδωσε ο υπουργός Οικονομικών της χώρας, Σιμεόν Ντιάνκοφ.
Επισήμανε, εξάλλου, ότι για διάστημα ενός έτους η Βουλγαρία δεν προέβη σε πληρωμές για το έργο και διεμήνυσε ότι «δεν πρόκειται να το κάνουμε (τις πληρωμές) έως ότου υπάρξει μια ξεκάθαρη απόφαση σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου».
«Εάν, πράγματι παραιτηθεί (αποχωρήσει) η Ρωσία (από το έργο), αυτό θα είναι μια καλή λύση για τη Βουλγαρία, διότι έτσι θα παραδεχθούν ότι ήταν δικό τους σφάλμα και θα τους πούμε ''ευχαριστώ'' και θα προχωρήσουμε μπροστά», σημείωσε ο κ. Ντιάνκοφ, προσθέτοντας πως η Βουλγαρία δεν θα επιβαρυνθεί με καμία ζημία, σε περίπτωση που η Ρωσία αποχωρήσει από το έργο.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Πόσο ήταν το "τεράστιο" χρέος που δεν πλήρωνε... η Ελλάδα και έκανε την Ρωσία να προχωρήσει σε "πάγωμα" του έργου; Λιγότερο από 1,3 εκατομμύρια ευρώ!
«Δεν σκοπεύουμε να διαλύσουμε την εταιρεία του σχεδίου, αλλά να ασχοληθούμε με την ελαχιστοποίηση των εξόδων», είπε ο Ντεμίν, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι η Βουλγαρία έχει έως σήμερα το μεγαλύτερο χρέος στη διακρατική εταιρεία του αγωγού και «μετά από αυτήν σταμάτησε τη χρηματοδότηση και ο άλλος εταίρος, η Ελλάδα», με αποτέλεσμα η χρηματοδότηση της Trans-Balkan Pipeline B.V. να γίνεται σήμερα μόνο από τη ρωσική πλευρά.
Η αποκάλυψη είναι πραγματικά απίστευτη: Όχι απλώς δεν πίεσε η κυβέρνηση Παπανδρέου την βουλγαρική κυβέρνηση του Μπόϊκο Μπορίσοφ, αλλά είχε σταματήσει και την χρηματοδότηση, την στιγμή που στην Ελλάδα δήλωνε παντού ότι υποστηρίζει τον αγωγό!
Σύμφωνα με τη ρωσική «Τρανσνιέφτ» το συσσωρευμένο χρέος της εταιρείας σε τρέχοντα έξοδα είναι 7,3 εκατομμύρια ευρώ και της Ελλάδας ανέρχεται σε 1,269 εκατ. ευρώ. Δηλαδή για το μεγαλύτερο έργο γεωπολιτικής σημασίας δεν διέθεσαν λιγότερα από 1,3 εκατ. ευρώ, όσα στοιχίζουν στα κρατικά ταμεία οι χρηματοδοτήσεις μερικών εβδομάδων των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων!
Ο Ντεμίν είπε ότι αύριο στη Ρώμη από ρωσικής πλευράς θα τεθεί στη συνεδρίαση των μετόχων του έργου σχέδιο μείωσης στο ελάχιστο του προσωπικού της εταιρείας και των αμοιβών των στελεχών της, καθώς και μείωσης όλων των διαχειριστικών-λειτουργικών εξόδων, έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί η κατάσταση, που έχει διαμορφωθεί.
Από την πλευρά του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής αρνήθηκε να σχολιάσει τις φήμες περί ρωσικής αποχώρησης από το έργο του αγωγού, τονίζοντας πως η Αθήνα θα περιμένει τις αποφάσεις της Μόσχας προκειμένου να τοποθετηθεί επισήμως.
«Υπάρχουν πληροφορίες για τις οποίες όμως περιμένουμε να υπάρξουν αποφάσεις για να υπάρξει και η στάση της ελληνικής κυβέρνησης επίσημα», δήλωσε ο Πεταλωτής ενώ σε άλλη ερώτηση για το αν η κυβέρνηση είναι ικανοποιημένη, δεδομένου ότι ο Παπανδρέου είχε μιλήσει για αναθεώρηση της σύμβασης, απάντησε: «Οι φήμες δεν έχουν σχέση με την ελληνική πλευρά, αλλά με τη ρωσική, άρα ας περιμένουμε να δούμε πρώτα τις αποφάσεις της ρωσικής πλευράς και η τοποθέτηση η δική μας ούτως ή άλλως είναι πάγια».
Την κατηγορηματική διαβεβαίωση ότι η Βουλγαρία «δεν ενημερώθηκε επίσημα για οποιαδήποτε απόφαση της Ρωσίας να αποχωρήσει από το έργο του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη» έδωσε ο υπουργός Οικονομικών της χώρας, Σιμεόν Ντιάνκοφ.
Επισήμανε, εξάλλου, ότι για διάστημα ενός έτους η Βουλγαρία δεν προέβη σε πληρωμές για το έργο και διεμήνυσε ότι «δεν πρόκειται να το κάνουμε (τις πληρωμές) έως ότου υπάρξει μια ξεκάθαρη απόφαση σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου».
«Εάν, πράγματι παραιτηθεί (αποχωρήσει) η Ρωσία (από το έργο), αυτό θα είναι μια καλή λύση για τη Βουλγαρία, διότι έτσι θα παραδεχθούν ότι ήταν δικό τους σφάλμα και θα τους πούμε ''ευχαριστώ'' και θα προχωρήσουμε μπροστά», σημείωσε ο κ. Ντιάνκοφ, προσθέτοντας πως η Βουλγαρία δεν θα επιβαρυνθεί με καμία ζημία, σε περίπτωση που η Ρωσία αποχωρήσει από το έργο.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου